Subject: FW: Tallinna Vangla vaimse tervise valdkonna küsiinused
From: "SM Info"
To: "SM Info"
Date: Thu, 11 Jul 2024 16:31:18 +0300

From: Aleksei Gaidajenko <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, July 10, 2024 7:59 AM
To: Katrin Aarma <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Tallinna Vangla vaimse tervise valdkonna küsiinused

Tere Katrin,

Rääkisime põgusalt, et vanglameditsiin nüüd kulub Sotsiaalministeeriumi
vastutusvaldkonda ning Lääne-Tallinna Keskhaigla alustas tervishoiu
teenuse osutamist Tallinna Vanglas alates 01.07.2024.

Tänaseks kõige suuremaks probleemiks osutus psühhiaatriaabi osutamine.
Hetkel Tallinna Vangla on suurim „psühhiaatria haigla“ Eestis kus viibivad
üle 900 kinnipeetava kellest vähemalt 60  - 80% moodustavad vaimse tervise
probleemidega patsiendi. Lisaks kevadise vanglate reformi tõttu toodi
Tartust ca 200 sõltuvushäiretega kinnipeetavaid, kellel töötas väga hea
rehabilitatsiooni programm Tartu Vanglas kuid Tallinnas meil ei ole seda
ellu viia psühhiaatri, kliinilise psühholoogi ja vaimse tervise õdede
puuduse tõttu. Hetkel teenus osutavad kaks psühhiaatrit koormusega 0,1 +
0,5 ametikohta ja kuni augustini vaimse tervise õde, kes lahkub elukoha
muutmise pärast. Eriala spetsialistide otsingud seni tulemusi ei andnud.
Soovin tuua teema lauale ning paluda nõu ja abi antud küsimuses. Kas on
võimalik kohtuda põrgatada teemat ning arutleda millised võimalused
koostööks meil oleks?

Aleksei Gaidajenko APN, MA, MSc

Juhatuse liige - õendusjuht|AS Lääne-Tallinna Keskhaigla

+372 53432504 | [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  | www.keskhaigla.ee
<http://www.keskhaigla.ee/>

See e-kiri ja kõik manused võivad sisaldada konfidentsiaalset ja
privilegeeritud teavet. Kui te ei ole mõeldud saajaks, palun teavitage
saatjat viivitamatult tagastava e-kirjaga, kustutage see e-kiri ja
hävitage kõik koopiad. Selle teabe igasugune levitamine või kasutamine
kellegi muu kui kavandatud vastuvõtja poolt on volitamata ja võib olla
ebaseaduslik.

This e-mail and any attachment may contain confidential and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipients is unauthorized and may be illegal.